Monday, June 1, 2009

...ain naik ketapi...


Sabtu lepas family aku datang rumah aku.tapi kali ni adik aku yg lelaki dua org tu x ikot...tapi nenek aku yang ikut.actually...dah lama aku ajak diorg dtg.kali ni diorg aku agak mewajibkan kedatangan diorg ke rumah aku sabab diorang nak gi kenduri kat pantai dalam so...tempat tu xada la jauh dari rumah aku.hehehehe....

dalam pukul 2pm ain call kata nak datang...masa tu aku tgh melepak tengok National Gegraphic.kebetulan aku penat lepas mengemas bilik aku.(ampaian aku roboh time aku tidor...nasib baik tak hempap aku.kalau tak....ada yg mereng agaknyer.nak roboh time2 mcm tu....penat betul badan aku...tak pasl2 kena kemas satu almari!)

tak lama pastu...dalam 30minit kemudian ain call balik, dia tanya tingkat berapa rumah aku.amboi...abah aku ni dah expert datang rumah aku.dah laju nampaknya...hurm.....satu perkembangan yg sangat bagus!

apa yg memalukan aku...bila mak aku datang aku terlupa minyak masak rumah aku dah habis!adeh!malunyer aku!time diornag solat zuhur, aku cepat goreng nugget ayam cap RAMLY utk diorg sebab aku nak gi beli minyak.tapi ada hikmahnya...aku dapat bawa zati dgn ain gi naik LRT STAR.hurm....

punya la seronok diorang lagi2 si ain.yela...dia mana pernah naik 'ulat besi' tu.aku kata kat dia jauh nak naik train tu.dia jawab "......tak per,ain masih ada banyak tenaga utk berjalan.tak kisah la jauh mana....". amboi,time2 ni mmg la kau kata larat ain...kalu selalu agaknyer mcm2 alasan kau bagi. aku ingat nak bawak jauh sikit...tapi memikirkan org tua aku dgn nenek aku ada kat rumah, dan aku berniat nak masak dinner malam tu, aku gi The Mall jer kat PWTC.memng nampakla ain happy tetapi dalam happy dia tu dia masih belum puas.budak...selagi dia tak penat mana dia nak puas.hehehehe...mcm aku gak la...

balik rumah, dia terus bgtau mak dia naik keretapi.punya la mak gelak...mak kata kat dia zaman sekarang ni dah xada keretapi.

malam tu aku dinner dgn family aku.aku masak ikan bawal masak merah, ayam goreng,telur dadar, fat choy msak sos tiram dan sup cendawan.(gambar takder...aku lupa sebab dah lapar sgt tau nak ngap jer...hehehehehe).tapi ain tak nak makan sekali. dia merajuk sebab dia xnak balik.....dia xsentuh langsung nasi.aku bukan xnak dia tinggal tapi kalau dia tinggal kat rumah...aku tak sampai hati.aku pon kerja.abah pon mcm tak bg jer.hurm takper la...next time aku bawak dia jalan2 lagi.

utk post kali ni aku tak der gambar....sebab aku betul2 tak ingat dan adik2 aku syok melayan tv pas balik berjalan.

No comments:

Post a Comment