Thursday, May 28, 2009

adik2 aku...

aku dah lama tak menaip kat blog ni...hampir seminggu.payah laa....aku bukan ada pc atau laptop sendiri. kalau balik kampung jer lepas sebab kat rumah mak abah aku ada broadband sponsor by abah!untung adik2 aku...kecik2 dah ada 'menatang' tu.aku dulu time sekolah minta pon tak lepas.knp la aku tak stay lg kat rumah tu.....

sepanjang kat kampung aku memang mengadap internet jer....sakan la aku.best memang best sampai aku tido dah nak masuk waktu solat subuh. kalau la aku ada internet sendiri kat rumah entah apa jadi kat mata aku ni agaknyer...mcm racoon ker...jibon ker... Tapi x jadi pape kot sebab aku buat all out kat kg ni sebab aku dah lama tak update network yg aku join...frienster, tagged, facebook. (kalau ada...add la aku...) pastu contact member2 lama.Pergh!!!best giler!so bila da balik KL aku jadi mcm biasa balik.nak pakai pc kat opis...kena menebalkan muka cari or pinjam pc member.takut gak...yerlah...maybe member tu xselasa. kalau kat rumah kena pergi cc. 1 jam=RM2.30.selalu kat situ abes 2-3 jam.kalau hari2....duit gaji aku pon HABIS! tapi...aku...tujuan aku balik kampung bukan utk internet...tapi nak jumpa family aku.
balik kampung kali ni kurang best sikit.sebab semua agenda tergendala.aku nak lepak kat pantai dgn family aku pon tak jadi sebab gara2 makcik aku tiba terpaksa datang rumah secara tak sengaja atas sebab kejadian tragis! Kesian....xyahh la aku cerita coz...aku pon malas nak pikir.nak jumpa nenek a.k.a embah aku kat kg pon tak jadi.

tapi aku puas hati sgt2 sebab kali ni balik aku dapat berdepan dgn mak aku dgn baik bila dia ada kemuka soalan2 cepu emas dan sindiran 'menikam telinga+pankreas' aku.relax jer....hehehehehe.dalam hati?????dan paling puas hati....emak masak Asam Pedas Ikan Kembung!FRESH tuuuuu!!!!pergh!berapi!!!!da lama aku tak makan masak asam pedas emak.sekali makan....berpinggan2 nasi makan...BUKAN MAKAN PINGGAN TAU!

mcm biasa adik2 aku ni pantang nampak henpon aku terbiar ada jer gambar diorg nak posed. tapi kali ni kurang sket sbb banyak yg aku delete.tak cantik...pose merepek2!
ini ada beberapa gambar yg elok sikit la...tapi area dlm umah jer.yg baju pink tu adik pompuan aku yg 2nd last. Izzati nama dia.panggil zati jer dlm umah tu banyak sgt gelaran utk dia tapi yg paling sinonim dgn dia...Si Kurus.aku pon jeles tengok badan dia...yerlah..masa aku sekolah rendah dulu badan aku tak mcm tu...nak lari pon penat.ini...makan nasi seminggu sekali boleh kira.kalau aku tak boleh...lapar oooo... Tapi awas! zati ni mulut dia agak laser.xader penapis langsung.ikut suka dia jer nak cakap aper kalau dia rasa benda tu betul dan dia bila marah,dia akan meletop mcm bom hiroshima~nagasaki.hehehehehe!
yg tergelak besar tu...ala2 konon happy family tu nama dia ain.baru darjah 2.dia ni minah posing sebenarnyer.lantak...gambar2 pose dia aku da delete.kuat nyanyi pon dia ni.sekarang lagu meletop si ain ni...ala yg penyanyi nama aliyah tu nyanyi...aku tak tau la tajuk dia....kwang kwang kwang. tapi dia penghibur kitorg...lagi2 mulut dia yg kecoh dan pelat tu.
tapi memang dah jadi tabiat kitorang tiga beradik suka bergambar. mcm2 pose kitorang akan buat.dan ain tu kalau aku dok senyap jer dia akan offer amik gambar kitorg satu family.kalau dulu ada gambar kucing2 kitorg.tapi kebanyakkannya dah xder...dan ada yg di bagi pada org.kalau dulu kitorang selalu ambik gambar kucing kitorang nama puteh dan tan.tapi semenjak dua 2 tu dah xder....kurang la.ada bela sekor kucing ni...tapi dia sakit.so tak payah lah....keadaan dia yg sakit tu dia selalu tak balik rumah.dia balik time nak makan jer.tapi rupa dia jauh beza dari awal kitorang amek dulu.dah tak hensem.oooo lupa...nama dia kuning...mak aku yg bg nama spesel tu kat dia.
ha...yg gambar kecik yg berbaju oren tu bukan zahid yer...(ya,allah tak der rupa langsung.dah la kurus kering....aku jer yg gebu dlm adik beradik...). Itu adik aku yg nombor 3...aiman....betul la iklan selalu aiman tak kisah tu.dia mmg cool...jenis tak kisah.budak baru nak belajar hidup...form 2.
yg si buncit tu...iwan...tak der dlm ni.tak layak...sebab space nak masuk dlm camera henpon aku ni tak muat.hehehehe.lain kali la gambar dia.
OKEY!





No comments:

Post a Comment