Thursday, May 7, 2009

AKU GI GANU KLATE!!!!

Lepas memerah kudrat aku kat BTN tu .... aku follow member aku dr
P.O.J gi balik umah dia kat pengkalan chepa,k'tan.sebab flight kitorg ari Rabu.so xkan nak melangut 2 ari kat kem tu...aper lagi...sambil bermastautin 2 hari kat umah ida aku dan ibalqis ikut ida gi jalan2...gi pasar siti khadijah...wakaf che yeh....pasar malam .aku mmg jakun kat sana.sebab banyak benda aku tak pernah jumpa, ader kat kelantan ni walaupun ini kali ketiga aku datang kelantan. ianya agak berbeza sangat2 sebab aku bukan gi dgn rombongan skolah pakai baju skolah naik bas skolah dan tak der cikgu cikgi skolah.hik...hik...hik... BEBAS oooo!!!!cool jer rasa.siap lepak mapley lepas shopping.aper yg aku terkedu...mamak roti canai pon pandai kecek klate!biler la lidah aku nak lembut kecek klate ni.....tak pernah lulus! aku mmg shopping tapi yg pelik bawak RM50...tak habis2....bab makan tak payah cerita murah giler! kalau aku dok sini seminggu...mau kawan2 umah tak kenal aku dah...diorang mesti ingat ahli Sumo.mana taknyer sarapan, lunch,dinner...nasi semedang!pape pon Kelantan dah jauh berbeza dari 10thn lalu.

Nasi Hujan Panas + Ayam Masak Merah + Kari terung & kacang+ Acar Timun

Yummmmmmmiiiiii!


Ini nasi hujan panas... Gambar ni aku amek time aku kat BTN T'ganu tu. aku agak keterjakunan biler nampak nasi ni colourful.TERUJA oooo!!1st soalan aku kat kawan2 aku tanya ni nasi ape? punyala diorg gelak...Sumpah!aku tak pernah nampak nasi mcm ni....cantik tau...kalau adik aku, si ain tu nampak gerenti hari2 nak makan nasi. dan gemux mcm aku.hehehehe.semestinya nasi ni sedap.


Etok!



Etok Salai...sedaaaappp!!!

Ini pulak Etok....kawan aku ida beli kan kat kelantan...dekat ngan umah dia.masa mula2 dapat etok aku kena gelak dgn org kelantan.bukan aku jer...Balqis pon sama.tau x...rupanya etok tu nak bukanyer bukan dgn tangan tapi gigi kita ni.mula2 kitorang buka dgn tangan....sampai kiamat agaknyer tak terbuka!makcik2 yg jual tu best jer gelakkan kitorang.malu????rasa mcam nak terjun dalam parit sebelah gerai makcik tu.mula2 nak makan takut gigi patah...lama2...hurmmm da biasa da.....(kembang......)hehehehehe.sedap tau.dia salai jer.pastu makan lah.makan dgn nasi pon sodap!

Time ni...aku, balqis dan ida da sampai LCCT. flight kitorg pukul 3pm ari tu sampai dlm pukul 4.15pm. itu pengalaman 1st time aku naik kapal terbang.
dan ini juga lah pengalaman kejakunan aku yg paling banyak sepanjang 25thn hidup kat dunia ni.tapi pengalaman banyak mengajar aku di tempat org dan berdikari.dan betul2 sweet sekali.

No comments:

Post a Comment